Nieuws

Social Grow Sessions

Zorg jij ervoor dat jongeren volop hun talenten kunnen ontplooien? Bied jij mantelzorgers en andere niet-professionele zorgverleners de ondersteuning die ze nodig hebben? Neem je drempels weg voor mensen die het moeilijk hebben om de juiste medische begeleiding te vinden? Of ga jij binnen je zorginstelling of kinderdagverblijf aan de slag met een toekomstgerichte aanpak? Wil je bovendien je project naar een hoger niveau tillen? Dan ben jij de kandidaat die we zoeken voor Social Grow Sessions, een uniek begeleidingstraject voor sociaal ondernemingen en social profit-organisaties.

De Social Grow Sessions zijn een initiatief van Janssen en Johnson & Johnson in de Benelux i.s.m. de Sociale InnovatieFabriek en Social Enterprise NL om veelbelovende sociaal ondernemers te steunen. Voor het tweede jaar op rij gaan we op zoek naar twaalf projecten uit België en Nederland die doorheen het traject hun businessplan op scherp zetten. Tijdens drie dynamische, meerdaagse sessies (tussen oktober en december 2017) leer je van experts over o.a. maatschappelijke impactevaluatie, business modelling, financiering, marketing en opschaling. Je krijgt een schat aan kennis en praktijkvoorbeelden in handen en er is volop gelegenheid om uit te wisselen met andere deelnemers. Aan het einde van het traject maak je kans op een geldprijs, bovendien kunnen alle begeleide projecten rekenen op verdere professionele begeleiding door een mentor. 

Op www.socialgrowsessions.net vind je alle informatie over het programma en de selectiecriteria en kan je je dossier indienen. Hier vind je meer info over de projecten die vorig jaar geselecteerd werden, dit is wat de deelnemers het meeste is bijgebleven van de afgelopen editie:

"De samenstelling van de groep was krachtig: waar de één ver was op dit punt, was de ander dat op een ander punt en konden we bij verschillende deelnemers verschillende soorten ervaring en kennis halen."

"Het mentorship na de Social Grow Sessions zijn een extra cadeautje! De uitwisseling tussen social profit en de bedrijfswereld is zeer boeiend geweest, kent voor beide partijen een meerwaarde. Het bracht een manier van kijken binnen in onze organisatie en gaf een duwtje in de richting van meer professionaliteit, praktisch en concreter denken."

"Je wordt gestimuleerd zaken te analyseren en opnieuw te beoordelen die voor jou al vanzelfsprekend waren geworden, waardoor je ondernemersblik scherper wordt. Ook je persoonlijke motivatie wordt weer aangewakkerd. Daarnaast is het ook gewoon heel erg gezellig en warm om met lotgenoten zoveel uren door te brengen."

"Social Grow Sessions was op alle vlakken een meerwaarde. Ik som er enkele op: uitwisseling tussen Belgen en Nederlanders, leren van andere initiatieven, professionele en doelgerichte sprekers, steun van medewerkers van de Sociale InnovatieFabriek, professionele aanwezigheid van Johnson en Johnson, lekker eten, mooie locaties, fijne mensen."

Grijp dus de kans om jezelf op de kaart te zetten bij de top van sociaal ondernemers in België en Nederland en dien je dossier in voor 18 juni. Voor vragen en extra info kan je terecht bij caroline@socialeinnovatiefabriek.be.